pierścienie plastikowe w felgach alu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zieldan
    Classic
    • 2011
    • 17

    pierścienie plastikowe w felgach alu

    Wesołych, pogodnych Świąt Bożego Narodzenia życzy Jacek :lol:
  • octaviaRK
    Ambiente
    • 2010
    • 116

    #2
    pierścienie plastikowe w felgach alu

    witam mam pytanko czy pierscienie centrujace w alufelgach maja jakies znaczenie dla eksploatacji. czy oprócz latwiejszego mantazu spelniaja tez jakas role. gdzies pogubilem przy wymianie kól a zdaniem fachowca z wulkanizatorni bez piercieni kola moga miec bicia?
    robert octaviaRK

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8030
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      octaviaRK, one mają za zadanie centrować alufelgę na piaście, a że są z plastiku to przy nie umiejętnym montażu zagnieść się i powodować bicie kół. Zresztą chyba ktoś na forum miał z tym problem.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • octaviaRK
        Ambiente
        • 2010
        • 116

        #4
        a jak ich nie ma w ogole czy to czym grozi?
        robert octaviaRK

        Komentarz

        • Sev
          L&K
          • 2007
          • 1295

          #5
          Śmiercią np. I to nie żart, wpadając kołem w dziurę przy dużej prędkości może dojść w najgorszym przypadku do ścięcia śrub poprzez przesunięcie się felgi na otworze centrującym.
          To oczywiście ekstremalny przypadek.

          Nie ma sensu na tym oszczędzać, pierścienie kosztują po 5zl sztuka a wybite końcówki, wibracje w czasie jazdy itd. mogą być bardziej kosztowne w skutkach nią montaż pierścienia.

          W prędkościach miejskich gdzie luz na otworze jest niewielki, np felgi z opla 4x100 (otwór 56,6mm) w vw 4x100 (otwór 57mm) bicie może być niezauważalne a i sam luz 0,4mm na otworze pozornie niewielki. Faktycznie wydaje się spory - taki przypadek miałem w Merivie żony.

          Inwestycja 20zł/kpl pierścieni i spokój w prędkościach 0-180km/h (szybciej Mery już nie pójdzie) :wink: (
          6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
          Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

          Komentarz

          • Karql
            L&K
            • 2010
            • 1124

            #6
            Nie da się koła dobrze założyć bez pierścienia, zawsze coś zejdzie na bok, a czym to skutkuje to wiadome
            Było: 117,5KM / 238,9 Nm
            Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

            -> MOJA SKODA <-

            Komentarz

            • pablo2374
              Drive
              • 2011
              • 76

              #7
              potwierdzam, ja do swojej skodzinki założyłem alusy bez pierścienii efekt był dokładnie taki jak wyżej w opisie tzn karoseria dostawała wibracji :? wizyta u jednego wulkanizatora, drugiego (bo myślałem że koła niedoważone) ... dopiero chyba czwarty mi powiedział że nie mam pierścieni centrujących i najpewniej to problem ich braku. po zakupie i zamontowaniu cisz spokój i nic nie drży

              Komentarz

              • LUKI
                RS
                • 2005
                • 5776

                #8
                Zamieszczone przez Karql
                Nie da się koła dobrze założyć bez pierścienia, zawsze coś zejdzie na bok, a czym to skutkuje to wiadome
                no chyba, że otwór centrujący jest taki sam jak średnica piasty
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz

                • Karql
                  L&K
                  • 2010
                  • 1124

                  #9
                  Zamieszczone przez LUKI
                  no chyba, że otwór centrujący jest taki sam jak średnica piasty
                  Jak jest taki sam to z pierścieniem raczej byś nie założył :twisted:
                  Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                  Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                  -> MOJA SKODA <-

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez octaviaRK
                    czy pierscienie centrujace w alufelgach maja jakies znaczenie dla eksploatacji
                    miałem takie felgi z pierścieniami centrującymi - jesli już to muszą być dopasowane IDEALNIE do felgi i IDEALNIE nachodzić na piastę koła - inaczej będziesz miał bicie na kierownicy (u mnie na piaście idealnie było a po pewnym czasie te nakładki miały około 1 mm luzu na feldze - zapewne powstał w wyniku eksploatacji) - efekt mocne bicie na kierownicy przy 90-130 km/h - wywaliłem i założyłem stalowe gdzie otwór centrujący felgi wchodzi na piastę koła - od tamtej pory wszystkie drgania znikły.
                    Jeśli już to TYLKO ORI felgi - lub felgi z otworem centrującym wpasowanym idealnie w piastę koła - PIERŚCIENIE CENTRUJĄCE DO OCTAVI - ŚREDNICA OTWORU NA PIAŚCIE 57,1. odpowiednio musisz też dobrać drugi wymiar pierścienia :arrow: (otwór w feldze - jak na fotce).

                    POCZYTAJ :arrow: Temat już był :arrow: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...15fda1e0f135c9

                    Pierścienie centrujące są niezbędne do prawidłowego montażu większości felg aluminiowych. Zamontowanie felg bez pierścieni centrujących może spowodować "bicie" kół pomimo ich poprawnego wyważenia. W efekcie spada komfort jazdy, szybciej zużywają się elementy zawieszenia, opony ulegają "wyząbkowaniu".

                    ROZMIARY :

                    60,0-54,1mm; 60,0-58,1mm; 63,3-54,1mm; 63,3-56,1mm; 63,3-56,6mm; 63,3-57,1mm; 63,3-58,1mm; 63,3-59,1mm; 63,3-60,1mm; 64,0-54,1mm; 64,0-56,6mm; 64,0-57,1mm; 64,0-58,1mm; 64,0-59,1mm; 64,0-60,1mm; 66,6-57,1mm; 67,0-54,1mm; 67,0-56,6mm; 67,0-57,1mm; 67,0-58,1mm; 67,0-59,1mm; 67,0-60,1mm; 67,0-63,3mm; 67,0-64,0mm; 68,0-54,1mm; 68,0-56,6mm; 68,0-57,1mm; 68,0-58,1mm; 68,0-59,1mm; 68,0-63,3mm; 68,0-64,0mm; 69,1-54,1mm; 69,1-56,1mm; 69,1-56,6mm; 69,1-57,1mm; 69,1-58,1mm; 69,1-60,1mm; 69,1-63,3mm; 69,1-64,0mm; 69,1-65,1mm; 69,1-66,6mm; 69,1-67,1mm; 70,1-57,1mm; 70,1-60,1mm; 70,1-63,3mm; 70,1-64,0mm; 70,1-65,1mm; 70,1-66,6mm; 70,1-67,1mm; 70,4-54,1mm; 70,4-56,1mm; 70,4-56,6mm; 70,4-57,1mm; 70,4-58,1mm; 70,4-59,1mm; 70,4-60,1mm; 70,4-63,3mm; 70,4-64,0mm; 70,4-66,6mm; 70,4-67,1mm; 72,6-56,1mm; 72,6-56,6mm; 72,6-57,1mm; 72,6-58,1mm; 72,6-60,1mm; 72,6-63,3mm; 72,6-64,0mm; 72,6-65,1mm; 72,6-66,6mm; 72,6-67,1mm; 75,1-63,3mm; 76,0-57,1mm; 76,0-56,6mm; 76,1-63,3mm
                    Załączone pliki
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • LUKI
                      RS
                      • 2005
                      • 5776

                      #11
                      Zamieszczone przez Karql
                      Jak jest taki sam to z pierścieniem raczej byś nie założył :twisted:
                      ja to wiem
                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                      Komentarz

                      • aro333
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 167
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        #12
                        O qrcze , ciekawy temat. Ogólnie kupilem Octavie I na zimowkach i stalowkach R15 i bylo spoko i cicho. Teraz jak założylem oryginalne skodowskie alusy R16 to słyszę takie szur szur i zastanawiam sie , może to przez te pierścienie. Tak czytam i sie zastanawiam, czy te kapselki w srodku felgi alusa ze znaczkiem firmowym Skody , wyjmowane przez wulkanizatora podczas wyważania, to wlasnie te centrujace pierścienie? Po zalożeniu alufelg z letnimi oponami mialem bicie przy ok 100km/h i na wolnych predkosciach tez slyszalem takie szur szur. Pojechalem to wyważyć, bicie znikneło ale ten efekt szurania przy powiedzmy 30km/h wraz słyszę. Myślalem , ze to może już z deka styrane oponki ale moze to wina tego co opisujecie?W sumie nie zauważyłem , kiedy magik od kół po wyważeniu zakładał te kapselki w srodku felgi.

                        Komentarz

                        • Jareczek71
                          Drive
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 88

                          #13
                          szur szur albo głuche dudnienie - to dźwięk wydawany przez wyząbkowane opony...
                          możesz to sprawdzić zmieniając podejrzane opony z zapasem (no chyba, że zapas tez jest wyząbkowany) i kontrolnie przejeżdżając kilka km.

                          Jarek
                          O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...

                          Komentarz

                          • Karql
                            L&K
                            • 2010
                            • 1124

                            #14
                            aro333, dekielki to dekielki -> wyglądają jak koło
                            Pierścienie to pierścienie -> wyglądają jak okrąg

                            Prosta analogia dekla na palec nie nałożysz, za to pierścień tak

                            Dekielki:


                            Pierścienie:
                            Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                            Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                            -> MOJA SKODA <-

                            Komentarz

                            • piramida
                              RS
                              • 2009
                              • 12222
                              • Superb III (3V3)

                              #15
                              ja też mam plastikowe pierścienie centrujące, wszystkie gumy dolnych wahaczy są juz wyrąbane a felgi z pierścieniami całe :szeroki_usmiech
                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                              Komentarz

                              • Skfarek
                                RS
                                • 2010
                                • 4795
                                • Octavia I (1U2)
                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Sev
                                spokój w prędkościach 0-180km/h (szybciej Mery już nie pójdzie) (
                                OPC by poszedł :diabelski_usmiech

                                Zamieszczone przez Jareczek71
                                szur szur albo głuche dudnienie
                                wydają też dźwięk podobny do zużytych łożysk :P
                                Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                                6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                                Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                                Komentarz

                                • piramida
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 12222
                                  • Superb III (3V3)

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Jareczek71
                                  szur szur albo głuche dudnienie - to dźwięk wydawany przez wyząbkowane opony...
                                  możesz to sprawdzić zmieniając podejrzane opony z zapasem (no chyba, że zapas tez jest wyząbkowany) i kontrolnie przejeżdżając kilka km.

                                  Jarek
                                  panowie macie jakis patent na wyząbkowane opony? Podobno przekładka po skosie coś daje?
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz

                                  • Skfarek
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 4795
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                    #18
                                    piramida, obawiam się że tylko wymiana na nowe, bo to jest uszkodzenie polegające na nierównym zużyciu bieżnika, tzn. robią się na nim takie schodki wyczuwalne po przejechaniu ręką.
                                    Sprawdził bym jeszcze geometrię zawieszenia jak ząbkuje opony.
                                    Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                                    6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                                    Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                                    Komentarz

                                    • Sev
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1295

                                      #19
                                      Daje ale częsta przekładka żeby się nie wyzabkowały. Przełożysz i musisz tyle samo przejechać na przełożonych co dotychczas żeby się "odząbkowały". Hałas w zależności od opony może być nie do zniesienia. Kiedyś miałem tak w Fabii, fabryczne szmatadory przełożyłem i po dwóch miesiącach wywaliłem je na śmietnik bo na ibuprom bym więcej wydał niż na nowe opony
                                      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                      Komentarz

                                      • kapi
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1174
                                        • Fabia combi

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Sev
                                        Kiedyś miałem tak w Fabii,
                                        potwierdzam,
                                        teraz mam opony asymetryczne i jest "nieco" lepiej , ale trzeba pamiętać o przekładkach ( ja przekładam przód - tył)
                                        OII sprzedana


                                        Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                        Komentarz

                                        Pracuję...